07 lokakuuta 2009

Mainonta ottaa päähän!

Voi että. Tänään minua otti kaks mainosta niin kovin päähän, että pitää ihan nyt avautua.
Case 1) "Lasten jalat ansaitsevat parasta"- Viking ulkomainos. Kuvassa laskee kaks tenavaa pulkalla ilman pipoa? Eikö lapsesi ansaitse jonkinlaista hattua päähän talvella, jos kerran jalat ansaitsee parasta? Kun on viimeiset 20 vuotta kirjaimellisesti hiki hatussa koitettu saada nuoriso käyttämään talvisin jonkinsortin päähinettä ja osa kulkee nykyään jopa kesällä pipo päässä, niin voidaanko nyt heittää kintaalla pukeutumisohjeille ja sanoa kouluun lähtevälle ekaluokkalaiselle, että "pyh, siellä mitään pipoa tarvitse vaikka pakkasta onkin kymmenen astetta. 
Case 2) Uuden sukupolven paahtoruudut! Mikä uusi sukupolvi? Mistä lasketaan alkaneen uusi sukupolvi leipomoteollisuudessa? Syökö meidän lapset enää paahtoruutuja? Miksei voi vaan sanoa, että "Uudet erilaiset paahtoruudut" tai jotain muuta jännää. Miten se sukupolvi liittyy siihen mitenkään? Eletäänkö nyt new generation -kautta ja kaikki tästä eteenpäin luotu on automaattisesti uuden sukupolven tarjontaa? Hei apua!
Kurkkukipuista kiukuttaa tällaiset mainokset, joiden ainoa tarkoitus tuntuu tänään olevan herättää ärtymystä.

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Jospas ne onkin paahtoruutuleipien uusi sukupolvi ;-)