23 lokakuuta 2007

work in groups!

meillä oli äsken ryhmätyöryhmiin jako täällä hotellilla. se tehtiin intohimojen perusteella. jouduin pitkään miettimään mistä minä innostun, mikä on minun intohimoni ja lopulta sorruin samaan kuin moni muu, pohtimaan sitä liikeideani kautta (näinhän ei pitänyt tehdä). minua kiinnostaa ihmisläheisyys (~asiakaskeskeisyys), mielikuvitus (~ongelmien ratkaisu luovasti), sekä lähi- ja luomuruoka (ja miten nämä liittyy edellisiin, don't ask please.) meijän ryhmä näyttää kuitenkin hyvältä. sanon sen taas. vaikka miun avainsana olikin asiakaslähtöisyys, en silti kadu sijoittumistani itsensä kehittämisryhmään. michael, samu, sani, hagi ja minä muodostetaan tosi hyvä tiimi, joilla jokaisella on jotain annettavaa muille ja paljon opittavaa muilta. keskusteltiin äsken pari tuntia innosta puhkuen siitä miksi haluamme kyseenalaistaa tapamme toimia, miksi meitä kiinnostaa jatkuva itsensä kehittäminen, maailman menon pohdiskelu ja ympäristön kehittäminen/oman tietämyksen avulla auttaminen. en muista hetkeen käyneeni toista yhtä intensiivistä ja intohimoista keskustelua. yhtä vahvoja mielipiteitä, yhtä kiivaita väittelyitä ja yhtä riemastuttavia ahaa-elämyksiä. monet poikien väitteistä voin allekirjoittaa suoralta istumalta, toisiin intän vastaan niiden sotiessa omia näkemyksiäni vastaan ja mikä tärkeintä, minä opin ja kehityn. avoimen ryhmämme ansiosta meillä on todella paljon annettavaa ja jaettavaa. minä opin tänään paljon maahanmuuttajista. islaminuskoisen hagin kanssa käydyt keskustelut saivat minut taas uskomaan ihmisiin, meidän erilaisuuteen ja meidän itsenäisyyteen. olemme vapaita tekemään päätöksen, elämmekö massan mukaan, ihmisten meistä luomien ennakkoluulojen ja odotusten mukaan vai omina itsenäisesti ajattelevina ja itseemme luottavina ihmisinä. kumpaan ryhmään sinä kuulut?

Ei kommentteja: